Utmaning!

Jag blev utmanad av Marcusbiblioteket att berätta 8 fakta om mig själv och då jag bara radat recensioner på sistone så är det ju ett trevligt avbrott. Kanske. Jag vågar väl inte vara så där jättepersonlig men lite mer om mig blir det.

1. Jag startade bloggen för att kunna be om recex. Så är det. Jag vill läsa på en gång, vill inte vänta i kö på biblioteket och har senaste året haft en ganska knaper ekonomi. Sen blev det så att jag blev utan bokcirkel och fick sån längtan efter att diskutera böcker. Har lyckats hitta nån bok som cirklats på nätet och på twitter men det är rätt skönt att skriva av sig här också. Men ännu skönare hade det varit med fler kommentarer men då måste jag kanske bli mer aktiv på andra sidor själv också. Det kommer.

2. Har precis packat alla mina böcker för att jag skall hyra ut och hyra i möblerat andra hand ett tag. Det var och är ett jäkla jobb och ingen hiss har jag för att ta med böckerna upp på vinden. Har rensat och gett bort en del men jag ❤ mina böcker och vill ha dem i mitt framtida bibliotek. Funderade mycket på hur enkelt det vore om jag bara hade haft e-böcker men för mig är den fysiska boken överlägsen även om långt ifrån alla har ett så tilltalande omslag och layout att det försvarar det idag.

3. Är systemvetare men skulle vilja vara bibliotekarie. En dag läser jag kanske in kompetensen men då vill jag jobba på folkbibliotek som inte är modernt utan där man går runt andaktningsfullt och tyst för att inte störa böckerna. Annars kan jag lika gärna arbeta på som systemvetare.

4. Jag avskyr att skriva. Har alltid gjort. Därför är varje inlägg här en vånda.

5. Aidan var alltid min favorit i SATC och jag tycker Carrie valde fel. Aidan byggde henne en jättefin stol, tänk vilken bokhylla han hade kunnat bygga!

6. Äger ingen bokhylla utan staplar böckerna på andra möbler och längst väggarna i väntan på den perfekta bokhyllan (och biblioteket då). Ibland fantiserar jag om att jag träffar en man med den perfekta bokhyllan och få (bara för att jag skall få plats med mina, han läser naturligtvis) böcker. Match made in heaven.

7. Har 4 Mulberryväskor, en annan passion. Men ingen av dem är en Alexa. Så det blir minst en till.

8. Beskriver mig som en kattmänniska på arbetsintervjuer. Och jag har fått jobb!

 

 

Så skulle man skicka utmaningen vidare… Nu fick jag den av en som jag skulle vilja skicka vidare till och han skickade till en annan kandidat också. Jag gillar Dagens bok och Book Cover Girl men de kör nog inte utmaningar. Men gör de det så skickar jag till dem. Samt till En och annan bok och En bokcirkel för alla om de vill. Och alla andra som vill.

 

5 thoughts on “Utmaning!

  1. Åh vad roligt det var att läsa dina fakta! Tyckte visst du var personlig! Så kul att man kan lära känna varandra lite genom bokbloggandet tycker jag.

    Däremot är jag lite förvånad över Aidan. Jag tycker det är så jobbigt när han dyker upp. Ok: möbelsnickeriet förstår jag men han var ju så störig och rekorderlig när han flyttade in hos Carrie och höll på med sitt What do you know, Where have you been? Och att han försökte få henne att sluta röka. Han är ju rätt snäll och inte så dömande men hans style är nog det jag stör på mig.

    Sen i filmen när de träffades förstår jag inte alls vad hon ser i honom. Jag kan förstå om hon träffat David Duchovnys karaktär vad han nu hette, ja till och med Berger hur mycket jag än störde mig på honom.

    Imponerad över att du skriver så himla bra trots att du tycker det är en vånda.

    • Aidan i mitt ❤
      Ok, han var lite störig ett tag där när de försökte igen men det tolkar jag som en barnslig reaktion på att han ff var osäker på Carrie. Och han accepterade rökningen till slut 😉 Du ser, allt gott.

      Filmerna räknas inte. De *nästan* förstör min kärlek till serien.

Kommentera

