Skynda fynda! Julbokmarknader och bokbasarer

Jag älskar små julmarknader med hantverk à la Konstfack men när jag jag var i Tokyo samtidigt som Stockholm Söder hade julboksbasaar så var det ändå surt. Men ibland får man chansen igen.

Nu till helgen så kommer det erbjudas både Julbokmarknad i Malmö och bokbasar i Stockholm.

I Malmö tar förlaget Rámus initiativ och gör något liknande Smått förlagt som Malmö tidigare hade. De mindre men absolut inte sämre förlagen i Skåne samlas och gör gemensam insats för bokälskare. På Teater Victoria båda dagarna kl 10-17. Mitt tips är Allt detta tillhör mig. Skynda fynda!

20121214-083129.jpg

Stockholm som redan haft Söders Bokbazaar får en bokbasar till, lördag kl 13-17 på Bio Rio. Den här gången ett mindre antal förlag som också kanske är mer nischade. Kul att sekwa deltar både i Malmö och Stockholm!

20121214-083526.jpg

Sen har mitt favoritförlag (för de har så snygga omslag, jag är ytligt och går på utseende) Modernista Julbazaar i din lokal på Kvarngatan 10 i Stockholm. Kl 12-18 vardagar och 12-17 helger ända fram till 23/12. Jag räknar med att göra finfina fynd.

Kommentera

