Stockholm läser Barnens ö

Under några veckor har Stockholm publicerat ledtrådar till 2014 års Stockholm läser-bok. Jag har spekulerat, chansat vilt och byggt upp bevis till mina antaganden. Idag presenterades boken av 2013 års författare Lena Andersson på Stadsbiblioteket.

20140127-193921.jpg

Årets kriterier för Stockholm läser var
• handlingen skall helt eller delvis utspela sig i Stockholm
• den skall rikta sig både till vuxna och unga i gymnasieåldern
• den skall uppmuntra till diskussioner
• den får inte vara ”svår” – dvs inte vara snäv
• den skall ha några år på nacken – dvs inte nyutgiven

Boken blev Barnens ö av PC Jersild. En modern klassiker!

20140127-193937.jpg

Jag ser fram emot året och läsningen, jag hoppas jag äntligen – nu på plats i Stockholm – deltar aktivt i de aktiviteter som planeras. Schema finns på stockholmlaser.se

En av aktiviteterna jag hoppas gå på är Psykologer läser Barnens ö som leds av Jenny Jägerfeld, som också skrivit förordet i nyutgåvan av pocketboken.

20140127-194028.jpg

Bokus
CDON

4 thoughts on “Stockholm läser Barnens ö

  1. Ping: Rea på rea blir billigt | Booze'n'Books

Kommentera

